4 Dec 2014

Tűzzománc - drótos madár II

Végre elkészült! Jópár óra munka van benne de élveztem minden pillanatát :D
A munka folyamat előzményei itt olvashatók és akkor jön a folytatás: 
Az alap lapot kivégtam, furtam, körbe reszeltem, alapossan lesmirgliztem - egyszóval előkészitettem. Először a hátoldalt festettem le és hagytam megszáradni majd a felső réteg kapott egy 'ónos fehér' réteget és ki lett égetve.
Ez után következett egy újabb festék réteg és a még vizes festékbe kezdtem pincettával bele rakosgatni a drót darabokat a celukszos keretből. Kicsit nehéz volt eltalálni hogy pont oda kerüljön ahol az eredeti képen van, nagyon kellett figyelni. A drótok pontossan kell hogy illeszkedjenek hogy később ne folyon ki a festék. Közben ohatatlanul is megszárad az alap festék ilyenkor egy kis tiszta vizzet csöppentettem oda és igy sikerült bele ragasztani a drótot.
Mikor kész az áthelyezés lila szinnel kitöltöttem-óvatossan hogy a festék réteg ne kerüljön feljebb a dróton (legkönyebb a sűrűbb festéket az ecsetről egy tű hegyével adagonként levenni és 'adagolni' - pepecs munka de szép lesz! :) )
Utánna következik a száritás majd a felesleges és véletlenül a drótra került festék leszedése egy hurkapálcával. ÉSSSS a kiégetés!
Persze a leghoszabb drót meg gondolta magát és nem lapult olyan szépen a lapra ahogy kelett volna erre a mester teljes nyugotsággal amint kivette a kemencéből puszta kézzel lenyomta a lapra (!) az én szivem meg abban a pillanatban állt meg. 830 fok Celziusz!!! Nem baj nem történt, Kati iparművész nagyon profi :D 
Kedves blog olvasó ha alkalmad adódik próbáld ki a tűzzománc készitését, utánna máshogy fogsz tekinteni ezekre a csodákra :) Ez egy művészet!

No comments:

Post a Comment